22.06.2015

Tot mai Eco la maraton - 9 Mai 2015

     Bine-ați venit pentru a treia oară la Moieciu de Sus, la Ecomarathon, o alergare montană unică în țară ce trebuie bifată an de an. Este mult prea frumos aici, peisajul, oamenii, potecile, totul potrivindu-se pentru a fi alături de tine.
     Am poposit la Moieciu de vineri după-amiază, unde ca de obicei ne oprim la căminul cultural pentru a ridica kitul de participare. La intrare, o fată îmbrăcată frumos în port popular ne salută de bun-venit. Organizarea fiind ireproșabilă, totul decurge repede după care ne îndreptăm către pensiunea Oana și Iulia, acolo unde făcusem rezervare încă din luna ianuarie.

     Avem timp să urcăm măgura din spatele pensiunii, pentru a ne face poftă pentru masa de seară. Mă bag în pat devreme, dar nu cred că am adunat mai mult de 6 ore dormite toată noapte din pricina emoțiilor și a poveștii ce urma să se scrie ziua următoare.
     La 6 dimineața sunt în picioare, mănânc ceva mai consistent, nu am liniște și ies prin împrejurimi. Pe la 8 mă îmbrac, facem poza de grup împreună cu gașca de alergare de pe faleza Dunării și ne îndreptăm către centrul satului: atmosfera senzațională, lume ca la urs.

     Marian, eu, Cristi și Vali

Câți oameni au fost la start? Răspuns corect: Toți!


Cu Gabriela, care a promis că la anul va alerga la proba de cros

     Intru în zona de start, nu sunt sigur unde să ma poziționez, recunosc câteva persoane pe care le știu cu timpi de 5 ore și jumătate și mă așez în preajma lor. Mica mea strategie este de a considera fiecare buclă ca o cursă separată cu timpi diferiți. Numărăm, cântăm și se dă startul la înghesuială. Drumul comunal pare foarte îngust, unii își dau coate nevinovate, probabil cu gândul la traversarea podețului de la ieșirea din sat. Poate ar fi bine ca startul dintre cros și maraton să fie decalat cu 5-10 minute. Văd că am un ritm bun, dar nu mă regăsesc, neputându-mă bucura de alergare, simțind picioarele grele.

     Traversez renumita podișcă refăcută cu ocazia Ecomarathonului și dau la deal. Îmi place această urcare în șir indian, de unde aveam să ieșim la primul punct de hidratare.  Încă puțin și începe prima coborâre. Pădurea este fantastică, iar mai jos, verdele crud al ierbii rupe privirea. Încă o urcare scurtă către punctul de control și alimentare de la Fundata și din nou la vale, dar pe asfalt. Urmează cea mai frumoasă coborâre a Ecomarathonului ce ne readuce în sat pentru intrarea pe bucla a doua (timpul primei bucle 1 oră și 27 de minute, pentru care sunt mulțumit).


     Bucla doi este cea mai frumoasă, dar și cea mai grea parte a cursei – părerea mea. Urcarea din centrul satului este teribil de frumoasă, într-un zumzăit de microfon al celor ce termină proba de cros. Este porțiunea cea mai darnică în peisaje, către Bucegi și Piatra Craiului. Am chef de alergare, știind că nu prea am spor de la Cheile Grădiștei spre Fundata. Norii se adună ușor, de unde are să înceapă și ploaia. Timpul pe această buclă este de 1 oră și 59 de minute.


     Încep bucla 3 cu oboseală în picioare, urc precum un tractoraș, dar pe ploaie nu zoresc deloc. Sunt aproape singur pe acest segment, parcă toți ceilalți colegi de alergare intrând în pământ. De-abia aștept să ies în culme și să aleeeeeerg! Ies la forestierul către Guțanu și urmează urcarea către poiană. Sunt depășit de 10-12 participanți, nu bag de seamă și-mi văd de ale mele gânduri. Îmi croiesc noi planuri de drumeție montană pentru acest an, altele pentru alergare. Timpul trece și arunc picioarele către final, iar coborârea din „Cucuiata” este tare plăcută. Timp final: 5 ore și 18 minute, cu 26 de minute mai bine față de anul trecut.

Alături de cel mai important suporter, Cătălina

     Sunt mulțumit de rezultat, având satisfacția unui progres, dar știu că mai este mult de muncă..., iar plăcerea alergatului să crească!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu